Get Adobe Flash player

FeedBack

Home Blog

Blog

Dieselica mea, ce fac eu cu ea?

Moda diesel a ajuns la noi din Germania dezbracata de continut.
Neamtu' dieselist face minim 30-50.000 km pe an, pe autostrazi care se-ntind cat vezi cu ochii. Iese din casa, merge 5-7-10 km pana la autostrada si-apoi o pune pe cruise control la 160-180-200 km/h. Asta da regim de exploatare pentru diesel, asta da economie de carburant si costuri de intretinere reduse.
La noi treaba se schimba, n-avem drumuri pentru asa ceva si-n medie facem 12-15.000 km pe an si-aia cu motoru' subturat "sa consume putin".
Si-uite-asa incepe distractia in service: de la EGR-ul infundat de funingine pana la axul turbinei rupt din "surge", trecand prin frustrarea ca masina, desi are cai destui, nu "se-nfige".
La asta se adauga motorina de proasta calitate, ba uneori chiar "procurata" de pe te miri unde la pret de dumping care se razbuna pe injectoare.
Si astfel ceea ce trebuia sa fie o "economie" devine un ghimpe-n dos, vesnic in reparatie si costisitoare cu draci.
Concluziile-s doua mari si late:
- ganditi-va bine inainte de a cumpara un diesel daca aveti neaparat nevoie de el.
- daca ati ajuns la concluzia ca da, invatati sa-l exploatati pentru ca e diferit de un motor pe benzina.

Stiu ca suna ca celebra "vara nu-i ca iarna" ... insa avand in vedere faptul ca din habitaclu nu se vad deosebirile (schimbatoru-i la locul lui, turometrul arata la fel, pedalele-s in aceeasi ordine)...

Ti-ai cumpara o masina turceasca?

Poate titlul e cam “tare” dar ma bantuie acest rationament de ceva vreme si astazi vreau sa vi-l impartasesc: mi-am cumparat o masina nemteasca (puteti inlocui originea cu: frantuzeasca, italiana, japoneza... conceptul e la fel) pentru ca:
-          Are in spate niste ani de cercetare si rafinare a motorului, sasiului, optionalelor, designului etc.
-          E facuta din piese fiabile garantate multi ani
-          A fost montata cu simt de raspundere de oameni calificati cu scule adecvate
Trec anii si masina incepe sa dea semne de oboseala, cauciucul bucsilor imbatraneste si crapa, drumurile-i mananca amortizoarele, termostatu-si da sufletul, placutele de frana se consuma... asta e!
Mai devreme sau mai tarziu orice masina ajunge in service si acesta este momentul in care noi toti suntem pusi sa alegem: mai vrem masina nemteasca (frantuzeasca, italiana, japoneza) pe care am cumparat-o sau vrem o masina nemteasca cu piese turcesti si montata de un Gigel inarmat cu ciocan?
E aproape neverosimila usurinta cu care, dupa ce si-a petrecut  zile sau saptamani alegandu-si masina din zeci de oferte, dupa ce a platit sume considerabile la achizitionare, proprietarul de autoturism decide sa abdice de la principiile care au stat la baza alegerii si cere sa i se monteze pe masina piese de calitate si provenienta indoielnica singurul criteriu fiind pretul.
As adauga aici ca, de cele mai multe ori, “economia” la piese de schimb e paguboasa din pricina faptului ca nu-s fiabile trebuie schimbate mai des si astfel se plateste si manopera de mai multe ori, fara a mai pune la socoteala timpul si alergatura.
Si mai greu de inteles pentru mine este decizia de a incredinta masina unor indivizi necalificati a caror unica recomandare este faptul ca stiu care-i manerul de la cheie si-au demontat la viata lor vreo 2 Dacii.
Mi se pare o forma de ruleta ruseasca sa circuli cu o masina reparata in “fundu’ curtii” cu piese neomologate, daca-ti place viteza sau iti iei si familia in masina e deja inconstienta.
Va urez drumuri netede si masini in perfecta stare tehnica.

Vechituri

Promotie

promotie service